Het lijkt alsof er haast is. Het vliegtuig begint al te taxien terwijl er nog mensen rondlopen. Het veiligheidspraatje wordt (net als bij Ryan Air) afgeraffeld.
We gaan ruim voor de vertrektijd de lucht in (2:10). Vlak na vertrek komen ze langs met een maaltijd: Een broodje kaas, cake en flesje yoghurt. Het broodje bewaar ik maar voor de lunch van morgen.
Er is veel turbulentie (op de heenweg ook al). Echt fijn is het zo niet.
Ruim op tijd landen we op het vliegveld van Casablanca (5:40). Een bus brengt ons naar de terminal. Ik kon mij er nog net inwringen om de eerste bus niet te missen.
Bij de veiligheidscontrole staat een rij die gelukkig nog niet te lang is. Er is niet veel tijd voor de aansluitende vlucht.
Het gaat niet erg vlot.
De schoenen moeten uit, maar als het poortje toch piept wordt nergens op gelet. Net als zo vaak lijkt een veiligheidscontrole
een wassen neus als de wachtrij lang wordt.
De gate is vlakbij de ingang van de terminal. Het boarden staan al aangegeven op de monitor, maar gaat in werkelijkheid pas na een kwartier gebeuren.
Iets te laat gaan we om 7:20 de lucht in. Net als alle voorgaande vluchten zit dit vliegtuig ook weer vol. Onderweg is er een ontbijt: Een omelet, yoghurt en een broodje met jam (weer voor de lunch).
We landen om 11:30 (lokale tijd, 1 uur later) op het vliegveld van Brussel. De paspoort controle gaat vlot via de zelfbediening.
Bij de bagageband is het even spannend of de bagage ook de aansluiting gehaald heeft. Gelukkig is dat ook goed gegaan.
De borden voor de bus voor de parkeerplaats discount 2 staan goed aangegeven. Maar bij de bussen staat niets meer. Het blijkt
dat alle bussen van de tweede halte goed gaan.
Het is even kijken waar we moeten uitstappen en ik vraag het nog na bij de chauffeur. Deze geeft aan als we bij de parkeerplaats zijn. Helaas blijkt dit Discount 1 te zijn en moeten we een klein stuk lopen naar Discount 2.
De auto staat er nog. De bagage gaat er in. Als de contactsleutel omgedraaid wordt gebeurd er niets. Even schrikken, de startkabel wordt al gepakt. Maar er brandde toch een lampje? Nog een keer proberen en dan komt de startmotor langzaam op gang.
Het is rustig op de weg. De routeplanner van maps.me geeft de route via Antwerpen aan. Gelukkig is het overal rustig op de weg.
Iets na 14:00 zijn we bij het station van Blerick waar ik afscheid neem van Jasper.
Onderweg naar huis neem ik nog een korte omweg via een tankstation en dan ben ik weer thuis in Melderslo. Het is
er koud en bewolkt.